Na środku lasu stoi szklany dom. Ze środka widać nagi, bezkresny, ciemny las. Z zewnątrz można obserwować prawie wszystkie pomieszczenia budynku. Wzbudza złowieszcze i niepokojące uczucia. Sześć osób postanawia urządzić w nim trzydniowy wieczór panieński. Wśród gości jest londyńska pisarka, Nora, znana ze swojego introwertyzmu. Impreza zaczyna się spokojnie, lecz podczas jej trwania dochodzi o wielu alarmujących incydentów. Kto zapomniał zamknąć kuchennych drzwi? Kto zostawił ślady na zewnątrz? Dlaczego telefon nie działa? Nora zostaje wplątana w sieć kłamstw, pozorów i intryg, z której nie może się uwolnić. Trafia do szpitala z zanikiem pamięci, gdzie zastanawia się, czy to ona zabiła? A jeśli nie ona to kto i jaki miał motyw?
Ruth Ware przedstawia czytelnikowi dobrze nakreśloną sensację. Rozpoczyna się ona klasycznie, powoli, od przedstawienia głównej postaci i poznania jej relacji z antagonistą. Dzięki narracji pierwszoosobowej czytelnik ma możliwość utożsamić się z główną bohaterką, co pozwala mu sięgnąć głębiej do postawionych przed nią rozterek i problemów. Zaletą jest również stopniowanie napięcia oraz obecność klimatu tajemnicy i snucia domysłów zaprezentowany już przy prologu. Myślę, że dzięki temu W ciemnym, mrocznym lesie czyta się z ciekawością, a fabuła frapuje czytelnika już od samego początku.
Zdecydowanym atutem powieści są przedstawione postacie. Każda z nich jest dynamiczna oraz ma swój unikatowy charakter i własny, indywidualny styl wypowiedzi, czego nie spotykam często w tego typu powieściach.
Minusem niestety jest motyw antagonisty. Wydaje się on dość naiwny i wymyślony dopiero na koniec pisania powieści, czym kompletnie mnie nie przekonuje. Zachowuje on jednak, tak jak i finał książki zresztą, właściwości powieści sensacyjnej/thrillera.
W ciemnym, mrocznym lesie to przykład klasycznej powieści sensacyjnej. Tajemniczy prolog, stopniowe odkrywanie szczegółów tajemnicy oraz zabójstwo sprawiają, że książka jest godna polecenia osobom, które sensacje lubią, lecz nie mają z nimi często do czynienia. W przypadku, gdy ktoś takie książki czyta wręcz nałogowo, nie wyda się ona niczym odkrywczym, lecz przyjemną lekturą z mało zaskakującym finałem.
Ruth Ware przedstawia czytelnikowi dobrze nakreśloną sensację. Rozpoczyna się ona klasycznie, powoli, od przedstawienia głównej postaci i poznania jej relacji z antagonistą. Dzięki narracji pierwszoosobowej czytelnik ma możliwość utożsamić się z główną bohaterką, co pozwala mu sięgnąć głębiej do postawionych przed nią rozterek i problemów. Zaletą jest również stopniowanie napięcia oraz obecność klimatu tajemnicy i snucia domysłów zaprezentowany już przy prologu. Myślę, że dzięki temu W ciemnym, mrocznym lesie czyta się z ciekawością, a fabuła frapuje czytelnika już od samego początku.
Zdecydowanym atutem powieści są przedstawione postacie. Każda z nich jest dynamiczna oraz ma swój unikatowy charakter i własny, indywidualny styl wypowiedzi, czego nie spotykam często w tego typu powieściach.
Minusem niestety jest motyw antagonisty. Wydaje się on dość naiwny i wymyślony dopiero na koniec pisania powieści, czym kompletnie mnie nie przekonuje. Zachowuje on jednak, tak jak i finał książki zresztą, właściwości powieści sensacyjnej/thrillera.
W ciemnym, mrocznym lesie to przykład klasycznej powieści sensacyjnej. Tajemniczy prolog, stopniowe odkrywanie szczegółów tajemnicy oraz zabójstwo sprawiają, że książka jest godna polecenia osobom, które sensacje lubią, lecz nie mają z nimi często do czynienia. W przypadku, gdy ktoś takie książki czyta wręcz nałogowo, nie wyda się ona niczym odkrywczym, lecz przyjemną lekturą z mało zaskakującym finałem.
-- Ola Durjasz
W ciemnym, mrocznym lesie
Autor: Ruth Ware
Wydawnictwo: Prószyński
Gatunek: Thriller, Sensacja, Kryminał
Data wydania: 10 stycznia 2017
ZA EGZEMPLARZ DO RECENZJI DZIĘKUJEMY:
CHCESZ WIĘCEJ RECENZJI NAJNOWSZYCH KSIĄŻEK? POLUB TĘ STRONĘ:
PODAJ DALEJ →